Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

E-faktura och autogiro - eEkonomi

Bytte till eEkonomi i somras för att jag fick uppfattningen att det stödde e-fakturor. Tyvärr var det bara till leverantörer med organisationsnummer. Jag behöver kunna skicka e-fakturor till slutkund med vanligt personnummer och helst också erbjuda autogiro. Har ett stort gäng föräldrar som frågar varje månad varför vi inte kan bli moderna och tyvärr måste jag säga att jag vill men har ett "nytt" begränsat system. När finns möjligheten att erbjuda en modern tjänst till våra föräldrar( ca 110 fakturor i månaden) ?

Vi har haft pdf-faktura i flera år men det blir ju inte papperslöst då den ofta skrivs ut hemma och mail har ju en tendens till att försvinna i djungeln.

12 SVAR 12
Highlighted
NY MEDLEM

Re: E-faktura och autogiro - eEkonomi

Instämmer med TS, får frågan ifrån flertalet av våra kunder också.
Är inte detta något som ni borde satsa på både för oss kunder till er på Visma och framför allt för miljöns skull.
Då jag själv är inom IT-värden så vet jag ju att det inte är någon direkt jätte process att införa för ett företag som Visma utan det handlar mest om kostnaden.
Highlighted

Hej! 

Jag vill lyfta att ett alternativ kan vara att skicka fakturorna via e-post i programmet istället för att på det sättet undvika pappersfakturorna. Jag förstår att det inte är exakt det ni önskar men förhoppningsvis en bit på vägen. 

Precis som du skriver så finns det ingen autogiro-koppling i Visma eEkonomi, om det är något ni är ute efter så rekommenderar jag er att kika på våra partners program. Det finns partners som har byggt autogiro-lösningar som går att koppla samman med eEkonomi. Du kan läsa mer om integrationerna på vår hemsida. 

/Lovisa 
Highlighted
NY MEDLEM

Att skicka dem som e-post (pdf) faktura är det jag gör idag och har gjort i många år. Men vi efterfråga något mer modernt och har nu kollat med era samarbetspartners om autogiro. Tyvärr är det inte lika många som vill ha detta alternativ som e-faktura. Vad jag inte förstår är varför det går till företag men inte till privatpersoner?
Highlighted

Hej Cicci! 

Vi har ingen funktion för att skicka e-fakturor direkt in till kundernas banker som det ser ut nu. Vi stödjer just nu möjligheten att skicka elektroniska fakturor till ett företag som kan motta sådana elektroniska fakturor i sitt ekonomisystem. Hanteringen för e-faktura ser annorlunda ut i och med att en privatperson inte har ett mottagande ekonomisystem. 

Självklart vill vi kunna erbjuda er kunder moderna lösningar och e-faktura är ett smidigt sätt att fakturera på men som det ser ut just nu är det ingenting som hanteras i programmet.

Skulle en ändring ske gällande detta så uppdaterar vi självklart denna tråd.

/Lovisa
Highlighted
NY MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette E-faktura till konsument.

Vi skall snart skicka första fakturorna för 2017 så jag tänkte att jag ville ge Eekonomi en absolut sista chans innan vi byter system.

Vore tacksam för ett korrekt och rätt fram svar med om och när ni kommer att erbjuda e-faktura till konsumenter.
Nej det är inte tillräckligt att skicka fakturan på e-post utan i dagens samhälle vill folk få e-fakturor direkt i banken.
E-post fakturor var hippt och bra tidigt 90 tal.

Våra kunder ifrågasätter i dagsläget vad vi använder för uråldrigt affärssystem som inte har stöd för e-faktura till konsument och tro mig jag sticker inte under bordet med vilket det är.

Men som sagt kan ni på visma ge mig och de övriga användarna (de som betalar för er "tjänst") ett uppriktigt svar på vad som händer med e-faktura biten till konsument.

Och för en gång skull var så snälla att inte bara hänvisa till en tidigare tråd för det framgår det inte heller något svar.

Kommer ni att erbjuda E-faktura till konsument innan Kvartal 1 är slut Ja eller Nej

Tack på förhand.
Highlighted
NY MEDLEM

Fortfarande inget konkret svar på detta  ?
Finns det någon på visma som bryr sig om sina betalande kunder som kan ge ett svar på det ?

Jag vet inte om ledningsgruppen hos er har missat att det är indirekt eller tom direkt de betalande kunder ni har som betalar deras löner m.m
Highlighted
NY MEDLEM

Hej, 

Billecta är en integrationspartner till visma eEkonomi som erbjuder e-faktura mot konsumenter. Vill ni erbjuda era kunder möjlighet att ta emot efakturor är ni välkomna att kontakta mig! 

Allt gott,

Rickard
070-336 04 13
rickard.hessner@billecta.com
Highlighted
NY MEDLEM

Synd att inte Visma kunde ha upplyst om detta innan! Nu har vi tagit autogiro genom en annan partner istället och kan tyvärr inte erbjuda båda sätten av kostnadsskäl. Tack i alla fall för svaret och tiden du tog dig!
Highlighted
NY MEDLEM

Hej Cicci,

Jag förstår! Vi erbjuder också full infrastruktur för autogiro med helt digitala medgivanden. Blir det aktuellt i framtiden får ni en enkel helhetslösning med Billecta. Hör av dig! 

Allt gott,

Rickard Hessner
rickard.hessner@billecta.com
070-336 04 13