Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Zmurfen
UTFORSKARE

Eekonomi och Izettle - konto 1580, vilkem momskod?

Vilken momskod skall jag ha på en izettle utbetalning?
izettle bokför inbetalningen på 1580 (fordigar kotokort), men när jag kollar där så har jag igen momskod?
Stämmer detta? Den skall väl inte ha detta?

Jag skall väl bara matcha mot 1580, när det står paypal på kassa kontohädelsen?

Blir inte riktigt klok på izettle integrationen?

Mvh

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Zmurfen 

Försäljning via Zettle bokförs automatiskt i Visma eEkonomi genom en integration. Vid aktiveringen av denna integration väljer du vilka försäljningskonton försäljningen från Zettle ska bokföras på. (Dessa inställningar kan du också se under företagsinställningar). En verifikation som består av försäljning och fordringskonto importeras då. Fordringskontot brukar vanligtvis vara 1580.

Du behöver även bokföra betalningen från Zettle. Om du har bankkoppling, kommer betalningarna automatiskt in under Kassa- och bankhändelser, och du matchar dem mot det bokföringskonto som programmet bokfört fordran från Zettle på, vilket i detta fall är 1580. Detta innebär att kontot "töms" vid betalningen och som standard finns ingen momskod på detta konto.

Här finns info om hur du bokför betalningen och här finns info om hur försäljningen fungerar. Hoppas detta hjälper dig och annars rekommenderar jag att du slår en signal till vår kunniga support

Lycka till och ha en fin dag. 
/Tinna