We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
Jag har en diff mellan bankkonto och eekonomi. Det är 61 kr mer i eekonomi än vad som finns på banken. Jag har gått tillbaka och försökt leta, men det verkar som att felet ligger för långt tillbaka i tiden för att jag ska kunna se utdragen från banken. Vet inte hur jag missat detta... Finns det något sätt att bokföra diffen så att det blir rätt?
Ja, jag misstänker att det är någon gammal bankavgift som jag missat. Har hittat en, men som sagt, jag kan inte gå längre tillbaka i banken för att se.
Och du har kollat att ingående balans stämmer? För mindre summor kan man använda avräkningskonto närstående 2893 om det är ett AB. Du kan bokföra det när du upptäcker det och skriva en notering på pappersunderlag i verifikationspärmen att det är en diff som upptäckts vid avstämning av bankkonto. Det är en så liten summa, så hade nog jag gjort om jag inte hittade den.