inte i eEkonomi va?
Hejsan @Fd medlem
Länken som min kollega Cecilia länkar till ovan är en länk till ett önskemål på att lägga till vissa enheter, de enheter som önskades i tråden har nu lagts till i Visma eEkonomi och därför har vi arkiverat tråden vilket gör att den inte längre är aktuell för dig att komma åt. Precis som du skriver finns inte enheten "Natt" att välja i dagsläget men det är något vi såklart kan ta vidare som ett önskemål att lägga till i eEkonomi. I vår kategori Idéer till Visma eEkonomi kan du själv föreslå en idé till oss, så kommer vi ta det vidare, följa upp och återkoppla så fort vi vet mer.
Ha en fin fortsatt torsdag! 🙂
/My
Man borde verkligen själv kunna lägga till enheter för att få korrekta fakturor utan att behöva vänta på att det uppdateras av er.
Verkligen! Jag hyr ut vandrarhem per dag & Inte per natt, det ser ju verkligen jätte proffsigt ut på fakturan! Tack Visma!
Saknar tillstånd att besöka denna sida står det när man klickar på länken!!!
Saknar enheten STK för styck, behövs för oss då flera av våra leverantörer använder den för ”styck” i de prislistor vi läser in i vårt ordersystem. När vi sedan exporterar underlag för fakturering till eEkonomi blir det stopp. Att ändra i vårt register är inget alternativ då det rör sig om hundratusentals artiklar från stora leverantörer.
Hej @Klimatshoppen,
Tack för att du skriver in!
Enheten styck finns redan i programmet men förkortad som ST. Är det så att du har testat att använda ST men att det inte fungerar med den enheten som redan finns i programmet?
Jag är inte riktigt med på var i hanteringen det blir stopp för dig. Är det när du läser in fakturaunderlag till Visma eEkonomi från något annat program? Eller är det när du tar ut något från Visma eEkonomi som du sedan läser in i ett annat system?
Något vi rekommenderar är att utforma artikelbenämningen så att enheten ligger med i textformat, antingen direkt i artikelbenämningen eller via en separat textrad. På det viset blir det rätt ut mot kund. Dock är jag osäker på om det är ut mot kund som det felar för dig eller om det är tidigare i hanteringen?
För att hjälpa dig vidare behöver vi mer information så att vi kan se var i hanteringen det tar stopp. I den här situationen skulle jag därför råda dig att kontakta oss på supporten så att vi får kika i ditt program tillsammans med dig.
Du får gärna återkoppla här så vi vet att det löser sig för dig. Kanske kan svaret också hjälpa någon annan i en liknande situation i framtiden 🙂
Önskar dig en fin torsdag!
/Agnes
saknar "NATT"!
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.