Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Enklast tänkbara bokföring av betalda lev.fakt - eEkonomi

Leverantörsfaktura/försäkring som jag betalat med firmakontot tidigare, hur får jag in den enklast i systemet???? så den blir bokförd i eekonomi och jag har enskild firma
6 SVAR 6
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Är fakturan redan betald så kan du registrera den som Inköp mot kvitto. Då kan du knyta den till din leverantör och ändå registrera att den redan är betald.
Det gör du under Kassa och bankhändelser genom att du matchar det utbetalda beloppet mot ett Inköp mot kvitto.

Nästa gång som du får en ny leverantörsfaktura så registrerar du den under Inköp - Leverantörsfakturor. Då kan du följa vilka obetalda leverantörsfakturor du har.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Kevin_4
UTFORSKARE

hej, nu får jag svar!
Kevin_4
UTFORSKARE

jag har inget kassaapparat och ta kontantbetalning. måste man bokföra dagskassa/dagensförsäljning varje dag eller?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kevin,

Jag tycker att du bör sammanställa din dagskassa varje dag.

/Victor
Kevin_4
UTFORSKARE

Hej, Vad behöver man för underlag för att bokföra såna typ av verifikation? Man räknar bara ihop dagens kassasumma och bokför den eller måste man bifoga någon typ av bokningspass/kvitto som underlag?
/Kevin
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kevin,

Du bokför det via en verifikation eller under Kassa-Bankhändelser, beroende på hur du arbetar. Använder du Visma Mobil Scanner, är det ett plus om du bifogar ett kvitto, men inget krav att det finns i programmet, men blir enklare för dig själv att ha kontroll över transaktionerna.

Tack för din fråga.

/Victor