Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Förväntad inbetalning från betalkort - fodran på kortinlösare

Hej. Jag har kopplat min Webshop till eEkonomi och en kund har köpt en tjänst och betalat med swish. Jag fick en notis i VIsma eEkonomi appen där jag hade möjlighet att klicka "skicka faktura". Efter detta uppstod 2 verifikationer i eEkonomi.

Den första är:



och den andra är:



Den första bilden är ju själva fakturan men det jag inte förstår är varför det står "förväntad inbetalning från betalkort för faktura.." och sedan på dokumenttyp står det
"fodran på inköpare". Vad innebär detta? 

Skulle uppskatta en tydlig förklaring, tack på förhand!

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

EDIT:

Får även detta error:


Har dubbel kollat och kunden e-mail stämmer. Har fått detta error på alla kunder och måste ladda ner den som en pdf och sedan maila dom utanför visma eEkonomi. Vad orsakar detta?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Andreas!

Att det läggs upp en verifikation för "förvntad inbetalning från betalkort" är helt korrekt. Den läggs upp som en fordran för att du ska kunna matcha mot Inbetalning från betalkort under Kassa- och bankhändelser när pengarna anländer till ditt företagskort.


Gällande ditt felmeddelande om att mejlet inte kunde levereras kan du testa att välja Skicka eller skriv ut - Skicka som e-post. Prova att skicka om till samma e-post.
eEkonomi har fått information från kundens mejl att adressen antingen är fel, inkorgen hos mottagaren är full eller liknande.

Ha det gott!

/Sofia