Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
My Janhall
MODERATOR

Re: Få faktura slutbetald efter kvittning av ROT från Skatteverket

Hejsan! 

Ja det stämmer, du får istället skapa en ny verifikation som krediterar konto 1930 och debiterar ditt Skattekonto. I beskrivningen kan du lägga till information om att det är en korrigering av den ordinarie verifikation du skapat, om du skulle behöva gå bakåt och kika kan det vara skönt att ha. Tänk på att datumet ska vara samma som ordinarie verifikation som skapats via Kassa och bankhändelser.

Ha en fin dag! 
/My 

Lugnets Allfix
NY MEDLEM

Tack My för svaret! 

Hur gör jag när jag ska bokföra skattekontot? Med dom posterna som är kvittningen.

My Janhall
MODERATOR

Hej igen! 

Du skulle kunna gå via Kassa och bankhändelser här. Välj Skattekontot under Konto - Ny skattehändelse - fyll i datum (samma datum som fakturan registrerades som betad), lägg in beloppet med Pengar in - Lägg till. Byt sedan till Företagskontot vid Konto - Ny bankhändelse - skapa en exakt likadan händelse som du precis gjort på skattekontot men välj Pengar ut. Denna händelse kan du sedan Matcha - välj bokföringshändelsen Överföring mellan egna bankkonton - välj Skattekontot som konto - lägg en passande beskrivning och välj skattehändelsen du precis skapat som bankhändelse - Bokför. Då skapas en verifikation som krediterar konto 1930 och debiterar konto 1630. 

Känns något oklart får du gärna återkomma! 🙂 
/My