Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

EbSowe
MEDLEM

Faktura Transportstyrelsen

AB Fakturametoden

Har fått en faktura från Transportstyrelsen som avser fordonsskatt och avgifter. Har lagt in de som ny leverantör, fick googla fram organisationsnumret 5051-6822, för det stod inte med på fakturan. Nu ska jag bokföra fakturan men den innehåller inget fakturanummer, vilket programmet kräver (Visma eEkonomi Smart) Hur gör jag nu?

Undrar även vilka konton jag bokför dessa på:

Koldioxidbaserad fordonsskatt?

Vägtrafikregisteravgift?

Skyltavgift?

8 SVAR 8
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

Jag brukar använda OCR-numret som fakturanummer och gäller det en personbil konto 5612.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK

Okej. Fick precis en faktura från TryggHansa ska jag köra samma på den? Har inte heller något fakturanummer. Verkar som att TryggHansa har Bolagsverket org.nr. Det är det enda jag kan se iallafall!?

Hej

 
OCR går bra att använda som fakturanummer.
 
Bolagsverkets org.nr är 202100-5489. Står det verkligen på Trygg-Hansas fakturor?
 
Vänliga hälsningar
RoffaK

Nej det va nog jag som missuppfattade, det står i finstilt text 🙂

”Trygg-Hansa Försäkring filial • 106 26 Stockholm • Bolagsverket org.nr 516403–8662 • VAT SE 663000-077301 • Bankgiro 5097-1282 • Plusgiro 495 91 02-7 Riv här! Filial till Tryg Forsikring A/S • Erhvervsstyrelsen CVR-nr 24260666 • Klausdalsbrovej 601 • DK-2750 Ballerup • Danmark”

EbSowe
MEDLEM

Vilket konto bokför jag inköp av digital körjournal på? (Årlig avgift 948 exkl. moms)

Inköp online med företagskortet bokför jag väl som "inköp mot kvitto" då man betalat direkt.

Hej!

 

Du kan bokföra detta på tex konto 5619 övriga personbilskostnader. Det går också utmärkt att bokföra det mot ett 65XX konto, tex 6540 IT-tjänster om du hellre vill det. 

Ha det fint!

 

Josefine

Ska man bokför faktura efter man hr betalt den?

 

AnnicaL
CHAMPION

Du bokför fakturan när du fått den. Betalningen bokför du sedan när den gjorts.