Hejsan!
Får två fakturor till samma kund rödmarkerade "stoppad"
Texten:
*Organisationsnumret används redan
*Dokumentet kan inte hanteras eftersom mottagarens konto är inaktiverat Mottagare: "påhittat aktiebolag" (INAKTIV)
Har kunnat skicka fakturor innan till samma kund men nu går de inte iväg, hur gör jag?
mvh
Ringde support och fick ett snabbt svar, tänkte jag klistrar in det.
"Vi har ett ärende där ni försöker skicka e-faktura till "påhittat aktiebolag" men får felmeddelande. Anlededningen är att de har avslutat sin mottagningstjänst. Antingen får ni kontakta dem och fråga om de tar emot e-fakturor på annat sätt eller får ni skicka fakturan på annat sätt."
Får helt enkelt ringa o kolla med kund.
Hej @STeroS948
Skönt att du löste det och stort tack för att du delar.
Ha en fin vecka och välkommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna
Hej! Löste det sig ?
Jag har samma problem och jag ha varit i kontakt med företaget jag fakturerar men dom har inte gjort några ändringar.
Jag avvakta 3 veckor och försökte igen men samma problem.
Samma för mig, företaget hade inte ändrat något, jag skickade via e-post istället e-faktura. Då gick det,
Då gör jag det med.
Tack för svar 😊
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.