Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

KABE Husbilsklubb
UTFORSKARE

Fakturadesign/layout

Skall just göra en "massfakturering" och har gjort en förhandsgranska faktura. Och det som kom upp på skärmen var inte det jag förväntade mig. Jag gör ju naturligtvis en jämförelse med Visma Förening där allt går att justera.
eEkonomi förhandsgranska fakturaeEkonomi förhandsgranska faktura
Nu vet jag inte om detta är en dummie som kommit upp på skärmen? Om kommande faktura kommer att se ut som den förhandsgranskade (inklistrad ovanför här) behöver jag justera den eftersom en del information saknas. Du som är en klippa på detta får väldigt gärna ge mig en hjälpande fingervisning hur fakturalayouten justeras. Finner inget vettigt om detta via hjälpen.

 

Jag saknar de saker som jag skrivit in med röd text. Vidare skall sidfoten med företagsnamn, telefon mm justeras ner mer. Vidare linjerar inte text i vänstermarginalen. Ser inte proffsigt ut!

Best
Rolf

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Rolf!

Vill bara säga att vi har sett din tråd och kommer att återkomma med svar under nästa vecka.

 

Trevlig helg!

/Tinna

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Rolf!

 

Det är en del skillnader mellan Visma Förening och Visma eEkonomi men jag ska göra mitt bästa för att hjälpa dig att få med uppgifterna du önskar på dina fakturor.

 

Under Inställningar - Företagsinställningar - Fliken Grunduppgifter skriver du in ditt swishnummer och bankgironummer så kommer detta att synas på dina fakturor.  
Du behöver även gå in på kundkorten och välja primärt företagskonto vid fältet Betala till företagskonto. Om du inte ställer in primärt företagskonto kommer fältet kontonummer att synas istället för bankgironummer.  

 

När det gäller fakturanummer så syns inte det när du förhandsgranskar en faktura utan det syns enbart när fakturan skickas/bokförs. 
 

Förändringar av fakturamallen såsom sänkning av sidfot och indragning av vänsterkant är inget vi har stöd för som Visma eEkonomi ser ut idag.

 

Om du vill så har du möjlighet att lämna önskemål direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi. I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 

 

Ha det fint och välkommen tillbaka till forumet.

/Tinna 

 


 

 

 

Hej Tinna! (Ctrl+F) ger alltså inte fetstil!

För att spinna på Visma Förening så sitter jag just nu och gör ett bokslut i Visma Compact 6 som också snart dör.
Är det rätt uppfattat att återkoppling via Lämna förslag inte ger möjlighet att bifoga fil? Kan alltså inte åskådliggöra förslag med bild.

God fortsättning!

/Rolf

Hej Rolf!

Nej precis det stämmer att du kan inte välja Ctrl+F eller Ctrl+B för att få fetstil i fakturamallen. 

 

Som det ser ut idag så kan du inte bifoga en bild när du lämnar önskemål om programförbättring men vi håller på och kikar på möjligheten att bifoga förklarande bilder. Tills vidare kan du skapa en forumtråd med bilden samt skriva att du skapat tråden i syfte att få med bilden i ett önskemål. Sedan länkar du till forumtråden när du skriver ditt önskemål till våra produktutvecklare. 

 

Ha det bra och välkommen tillbaka till forumet.

/Tinna