Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

JacobL
MEDLEM

Fakturera till Norge. Ingen moms - eEkonomi

Hej!

Jag hade tänkt skicka en faktura till en kund i Norge och har fått, enligt skatteverket, reda på att jag inte ska betala någon moms i Sverige för detta jobb. (Jag har skrivit musik till ett datorspel i Norge) Så nu undrar jag hur jag skriver en faktura där momsen inte står med? Väljer jag bara "Tjänster 0 %" eller kan det vara så enkelt?

Något mer jag bör tänka på angående fakturering till Norge?

Tack på förhand!
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Registrera kunden i kundregistret. När du anger adress och land dyker det upp en ruta längst ner där du kryssar i om det ska var moms eller ej. Sedan är det bara att fakturera.

/Micke
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur gör man samma sak, alltså fakturerar till kund i Norge utan moms, om man använder webbfaktura ? Det dyker inte upp någon ruta för momsval . Jag har bara webshop samt webbfakturering. Momsen står ju förvalt som 25% och går inte att ändra.


Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Marielle!

När det gäller Visma Webbfakturering går du in under Inställningar - Företagsuppgifter och sätter en markering i Företaget fakturerar till utlandet eller i utländsk valuta. I kundregistret lägger du sedan till Land och Valuta. Läs mer i Skapa momsfri faktura till utlandet »