Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

RCS123
MEDLEM

Fakturor i Euro till svenska kunder behöver visa beloppet i SEK också.

Hej,

Vi har alla våra avtal och prislistor i Euro. I vårt gamla system, Visma Global, så gick det bra att skicka en faktura som visade totalen i Euro och SEK för våra kunder i Sverige.

I Visma eEkonomi Pro fungerar inte detta. Vi kan se det svenska beloppet på verifikatet omräknat med aktuell valutakurs, men vi får inte ut det på fakturan. Våra svenska kunder är klagar och gnäller på detta och skulle behöva hjälp med att få detta ordnat.

I mina ögon handlar det om att justera fakturamallen en aning. Hur kan man göra detta eller vem kan man be om att få detta gjort? 

Tack på förhand

Patrick

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @RCS123 

Precis som du säger så finns det i dagsläget ingen lösning på det i Visma eEkonomi Pro men du får lämna det som ett förbättringsförslag till vår utvecklingsavdelning via Feedback och förslag

Ett tips är att när du står på fakturan klicka på Förhandsgranska nere till vänster - välj Bokföringsunderlag. Här får du ut beloppet på den utländska fakturan i SEK. Sedan kan du komplettera med detta på en textrad. Manuellt - ja absolut men det kanske kan underlätta något för dig. 

Ha en fin eftermiddag

/Tinna

RCS123
MEDLEM

Hej och tack för tipset.

Jag skall prova och se om det underlättar.

Hälsn

Patrick