Hej allihop!
Jag vill börja med att tacka alla som tagit sig tid att uppdatera i denna tråd, jag hoppas nu att alla känner att fakturor når fram via mejl när ni skickar dessa ut till kund.
Jag kan även idag med glädje meddela att vi släppt en ny funktion till Visma eEkonomi gällande att ni nu får meddelande i programmet om det är så att en faktura via mejl inte nått fram till din kund.
Har du t ex skrivit in en felaktig e-postadress på kunden, eller om kunden inte kan ta emot fakturan på denna e-postadress, så kommer du nu få ett rött kryss i fakturalistan under Försäljning - Kundfakturor som på så sätt visar att fakturan inte nått fram.
Klickar du här ifrån på det röda krysset så slussas du vidare in till fakturan som inte kunde levereras och du kan längst ned på sidan läsa ett meddelande om varför. Du har då möjlighet att ändra till korrekt e-postadress och skicka ut fakturan på nytt och på så sätt vara säker att den når ut till rätt kund i tid.
Vi hoppas att denna funktion kan underlätta ert dagliga arbete och att ni kan känna att ni har mer kontroll på om fakturan har levererats till rätt e-postadress eller inte.
Ha en fin dag!
/Nellie