Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
zirro1
NY MEDLEM

Fakturor når inte mottagare via mail i eEkonomi

Har ett antal gånger hänt mej att fakturor inte når mottagare via mail. Har rätta mailadresser.
I eEkonomi så står det att fakturan är sänd till kund. Inte samma kunder varje gång som drabbas! Är inte så kul att behöva ringa kunderna och fråga om dom fått fakturan - känns oproffsigt från min sida.
Ni MÅSTE lösa den här biten, så rätt information ses på rapporten om fakturan, eller att en bekräftelse på skickat mail kommer till min inkorg!
Hälsningar Pia
16 SVAR 16
Tim___3
NY MEDLEM

Pacsac: Finns det exempel på hur mailet såg ut? Det behöver ju nödvändigtvis inte vara den externa länken som var problemet. Utan hur den framhävdes eller förväxlades med annan illustration i mailet.
Pacsac
CHAMPION

Jag tror att idag är det ännu svårare att få något företag/organisation att klicka på en länk i ett mail
Tim___3
NY MEDLEM

Finns det nån fakta, studie eller statistik på detta eller spekulerar du? Jag har själv använt Billogram och det har aldrig någonsin förekommit att någon inte hämtat upp sin e-faktura via länken i mailet. Om det är ur säkerhetssynpunkt kan ju någon göra motpåståendet det är "svårare få någon öppna en bilaga"?
Pacsac
CHAMPION

jag hade problem med 5 större företag tidigare där det inte fungerade med länk, idag med bilaga i mail har jag inget problem med dessa. Kan vara så att något av dessa hade någon automatik där fakturan gick till en skrivare direkt.

Dom mindre företagen fungerade bra tidigare med länk.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Detta problem uppstår fortfarande för mig. Även till gamla kunder som tidigare fått fakturan men nu helt plötsligt inte fått någon när jag skickat. Väldigt iiriterande
Nellie Karlsson
APPLICATION SPECIALIST

Hej allihop!

Jag vill börja med att tacka alla som tagit sig tid att uppdatera i denna tråd, jag hoppas nu att alla känner att fakturor når fram via mejl när ni skickar dessa ut till kund.
 
Jag kan även idag med glädje meddela att vi släppt en ny funktion till Visma eEkonomi gällande att ni nu får meddelande i programmet om det är så att en faktura via mejl inte nått fram till din kund. 

Har du t ex skrivit in en felaktig e-postadress på kunden, eller om kunden inte kan ta emot fakturan på denna e-postadress, så kommer du nu få ett rött kryss i fakturalistan under Försäljning - Kundfakturor som på så sätt visar att fakturan inte nått fram. 
Klickar du här ifrån på det röda krysset så slussas du vidare in till fakturan som inte kunde levereras och du kan längst ned på sidan läsa ett meddelande om varför. Du har då möjlighet att ändra till korrekt e-postadress och skicka ut fakturan på nytt och på så sätt vara säker att den når ut till rätt kund i tid. 

Vi hoppas att denna funktion kan underlätta ert dagliga arbete och att ni kan känna att ni har mer kontroll på om fakturan har levererats till rätt e-postadress eller inte. 

Ha en fin dag!
/Nellie 

Visa lösning i originalinlägg

Fd medlem
Inte tillämpbar

Underbart.
Sitter just nu med fakturor på 20000 som inte nått kunden. Så jag är mer än glad att Visma fixat detta.
Tomas Olsson