Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

JonatanH
MEDLEM

Fel i kontroll vid import av kontoutdrag

Hej!

 

Jag hittar inget ställe att rapportera buggar så skriver här.

 

Vid import av kontoutdrag i "Kassa- och bankhändelser" finns en kontroll som förhindrar import av framtida transaktioner. Den är fel med en timma. Import av dagens transaktioner kan inte göras förrän 01:00. Det kan vara fel i ett jämförelsetecken (större än/är lika med) eller jämförelsen använder UTC istället för att ta hänsyn till landets lokala tid.

 

Med vänlig hälsning Jonatan

2 SVAR 2
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @JonatanH,

 

Tack för att du skriver in. Du gjorde alldeles rätt som skrev din fråga i den här fliken 🙂 

 

Jag har dubbelkollat med mitt team och vill meddela att detta inte är en bugg. Visma eEkonomi utgår ifrån att vi är en timme framåt vs UTC och går alltså inte efter landets lokala tid. Det här är tyvärr ingenting som kommer att ändras inom en snar framtid, så det du behöver göra är att vänta tills 01:00 när du behöver skriva in dina bankhändelser. 

 

Jag hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Om du har några fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig.

 

Önskar dig en fin helg!

 

/Agnes 

 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂

Jag kan förstå att det inte är en prioriterad sak att fixa men inte helt varför man måste vänta en timma med att lägga till transaktioner för dagen. Trevlig helg!