Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

stabilo
MEDLEM

Fel på en adress/uppgifter på en faktura.

Hej

Det har visat sig vara fel på en adress på en faktura eller ett par. Nu fick jag till mig att några hade hon manuellt ändrat och betalt men det är två kvar som hon sa ni får skicka om dem. 

Då är frågan. Det går ju inte ändra adressen/uppgifterna på fakturan. Hur gör man det smidigast. Ska jag ta bort de fakturorna och sen göra vad en kreditering? för att sen fakturera om det hela? 

Det konstiga är att om det nu var fel på dem från början varför inte ringa direkt och säga till för att få det rätt och om man nu har ändrat och betalat ett gäng varför inte de sista två med?

Men ge mig tips på hur man smidigast gör detta. De har ju med andra ord inte ens kommit fram på rätt sätt men nu mer är alla adresser och information ändrat på företagets uppgifter. Men tyvärr går det ju inte att ändra till det nya informationen om det företaget. Så vad att göra?

MVH
Angelica

2 SVAR 2
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Angelica!

 

Det stämmer att det inte går att ändra adressen på en redan skickad faktura, men det finns två alternativ för att lösa detta så enkelt som möjligt.

 

Om du inte har registrerat någon betalning på fakturorna så kan du ångra fakturorna under Åtgärd - Ångra faktura inne på fakturan och därefter göra om dem efter att du har ändrat adressen på kunden.

Är de redan registrerade som betalda krediterar du fakturorna och skapar därefter upp dem igen.

 

Jag hoppas att detta kan hjälpa dig vidare, återkom gärna om något känns oklart eller om det dyker upp några andra funderingar.

Hoppas att du får en fin helg!

/Tinne

stabilo
MEDLEM

Tack det var som jag trodde nej de står som obetalda. De hade tydligen betalat ett par manuellt men vägrat göra så på de två sista men då borde jag ju kunna ångra och göra om den då det är ändrat på deras adress så lägger jag in den med samma uppgifter och samma firma så borde det ju bli rätt då jag har skickat ett par nya fakturor och de verkar ha gått fram som det ska.

Tack för hjälpen.
A