Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tom Carlson
MEDLEM

Felaktig Förväntad inbetalning från Swish

Som ny användare av Visma eEkonomi bokförda jag i början av året felaktigt ett antal fakturor som Swish-betalningar (dvs. kunden fick en "Betalningsbekräftelse" i stället för en faktura). I några fall var beloppet felaktigt och jag krediterade beloppet med en kreditfaktura. Nu ligger både den ursprungliga "fakturan" och kreditfakturan kvar som "Förväntad inbetalning från Swish" (konto 1580) när jag bokför nya inbetalningar. Eftersom båda är genererade av programmet kommer jag inte på något sätt att få bort dem. Utgående saldo på konto 1580 är korrekt, dvs är 0 kr.

4 SVAR 4
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Tom!

 

I tråden Hur bokar jag bort två transaktioner från "Inbetalning från kort eller swish"? är det en medlem som har stött på liknande problem som du, där min kollega My har skrivit en jättebra beskrivning på hur du bokar bort detta.

 

Kika i tråden och återkom om något känns oklart eller om det dyker upp några andra funderingar.

 

Önskar dig en fin tisdag!

/Tinne

Tom Carlson
MEDLEM

Stort tack! Det hjälpte mig för alla fakturor utom en, som av någon anledning saknade en motsvarande kreditfaktura. Vet inte hur den hamnat där, men när jag matchade den blev saldot fel på 1580 och Företagskontot (som jag matchade mot). Vet inte vad som händer om jag korrigerar den nu.

Tom Carlson
MEDLEM

Tror att jag lyckats boka bort den sista nu också. Än en gång tack!

Det var det lilla, snyggt att du lyckades lösa det själv!

 

Ha en fin dag 🙂