Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Katarina Thunander
NY MEDLEM

Felmeddelande när jag ska skicka e-faktura

Hej, 

Plötsligt får jag felmeddelande när jag ska skicka e-faktura till en återkommande kund. Kunden är en kommun, så jag har lagt in GLN-kod i kundregistret. Inga inställningar är ändrade sedan tidigare. Någon som har tips på hur jag ska lösa det?

3 SVAR 3
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Katarina Thunander

Varmt välkommen till vårt forum och kul att du har hittat hit! 

Vilken användare har ni varit inloggade med när ni försökt skicka iväg e-fakturor? 

En förutsättning för att kunna skicka iväg en e-faktura är att användaren har "Digitala fakturor och dokument" aktiverat på sin användare. 
För att kontrollera att användaren har detta behöver en administratör (t.ex du) logga in på vismaonline.com - klicka på företagsnamnet uppe till höger - välj Användare och tjänster och klicka på den aktuella användaren. Här behöver ni bocka i "Digitala fakturor och dokument" under kompletterande tjänster och spara - därefter ska användaren ha behörighet att kunna skicka e-fakturor. 

Kontrollera gärna detta och återkom här till vårt forum om du har fler funderingar, eller kontakta vår support som kan koppla upp sig mot din skärm för att kolla hur det ser ut hos dig. 

// Anton

Jag är ensam användare, så det är inte felet. Tidigare har jag skickat flera e-fakturor till samma kund. Kanske kan jag utgå från att felet ligger hos kunden?

Hej @Katarina Thunander 

Det är svårt att säga utan att se hur det ser ut hos dig men jag tror inte att felet ligger på kunden. Jag rekommenderar att du tar kontakt med mina kollegor på supporten så ska vi titta i våra loggar och felsöka tillsammans med dig. 

Välkommen att kontakta supporten

//Tinna