Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

John007
UTFORSKARE

Felmeddelande vid periodisering av kundfaktura

Jag har ställt ut kundfakturor 10 mars med förfallodatum 25 mars för kvartalsvis förskottshyra (och moms) och vill alltså periodisera dessa över april-maj-juni. Jag får ett felmeddelande som säger att det inte går att periodisera då förfallodatum är tidigare än datum för sista periodiseringen. Det är väl i och för sig logiskt och jag kan ju runda problemet genom att i efterhand förlänga förfallotiden, men så ska man väl inte behöva hålla på? Kanske att periodiseringen borde ha gjorts i samband med skapandet av fakturan, men jag vet inte om det gör någon skillnad... Går det egentligen emot god sed att periodisera på det viset, eller är det en begränsning i systemet? Någon som har en bra förklaring och kanske lösning?

(eEkonomi Pro)

3 SVAR 3
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Jag försökte återskapa detta hos mig med får inte samma felmeddelande, utan jag kommer vidare och kan periodisera månader efter förfallodatumet på kundfakturan. Jag testade även på en faktura som både var förfallen och skapad sedan tidigare. Jag förstår att du reagerar på felmeddelandet, du ska inte behöva flytta förfallodatumet manuellt varje gång men eftersom jag inte kan återskapa det så skulle jag rekommendera en kontakt med oss på supporten via chatt eller telefon istället. På så vis kan vi kika på det tillsammans direkt i ditt eEkonomi för att se vad som går snett. 

Ha en fin helg! 
/My 

Hej My,

 

Tack för att du kollade på det! Jag var i kontakt med supporten igår om detta, men får väl försöka igen efter helgen. Den person jag pratade med verkade inte förstå problemet trots att han tittade på det direkt i programmet - han sa bara att jag skulle förlänga förfallotiden. Kan jag få kontakt direkt med dig på något sätt?

My Janhall
ANSTÄLLD

Hej igen! 

Okej, men då tar vi det en vända till. Jag har lagt ett ärende på detta och kommer se till att du kommer i kontakt med en kollega som blivit insatt i ärendet. Så hoppas jag vi kan se vad som gör att du får felmeddelandet och inte jag helt enkelt. Vi kommer kontakta dig via mejl först så får vi bestämma detaljer kring datum och tider den vägen. 🙂

/My