Försöker skicka in Periodisk sammanställning från e-Ekonomi och den kvr fil som skapas i e-Ekonomi
Dock får jag följande felmeddelande på skatteverkets filöverföring.
Löst! Gå till lösning.
Jag fick liknande för inte så länge sen och då visade det sig att kunden gjort en ny artikel som var kopplad till varor istället för tjänster. Kan det vara det?
Här klagar han på månad så tror inte det är samma, enlig SKV och deras tekniska avdelning så är det fel i filen och hur månad redovisas i filen, Visma säger att det inte är något fel i deras support så vet inte riktigt, ska testa nästa månad med å är de samma fel så får Visma lyfta de igen.
Hej @Jocke - JP Ekonomiservice!
Jag ser att du redan har pratat med vår support, men försökte ändå gräva lite i detta då jag inte ser vad ni gick igenom i ditt ärende. Tar du ut rapporten per kvartal eller per månad? Funderar på om ni tittade något på vilken momsperiod du har inställt och om det kan vara så att du har bytt eller ställt in fel momsperiod i företagsinställningarna? Tänker att det kan vara en möjlig orsak till att Skatteverket reagerar på hur just månaden visas i filen, eftersom det ser olika ut beroende på om du tar ut sammanställning varje månad eller varje kvartal.
Vill även kontrollera om du har försökt att skapa om filen och skicka in på nytt?
Har även bollat detta med mina kollegor en runda och vi landade i att om problemet kvarstår så får du gärna ta kontakt med supporten igen, så får vi koppla upp oss och titta på filen. Då kan du hänvisa till din forumtråd så ser de vad vi har gått igenom här.
Återkoppla när du kikat på ovan så hjälps vi åt.
Ha en fin dag!
/Tinne
Hej @Tinne Lestrin
Problemet har ju vart nu för två av minna kunder med samma felmeddelande. Båda lämnar per månad och det är inställt så i eEkonomi. se bild nedan.
Jag har tagit ut filen antal gånger som jag förklarat för supporten, under olika perioder och innan "tiden" går ut för lämnadet hos SKV. Får samma fel oavsett.
SKV hänvisar bara tillbaka till att månad/kvartal är fel i filen och ber mig uppdatera den.
Jag har själv testat olika format men får samma fel från SKV.
Ärende ligger hos er med nr 00301961, jag kommer lämna en ny rapport under kommande vecka. är den också fel så vet vi att det inte är fel hos SKV utan hos er någon stans. Ni har fått filerna och sett inställningar.
Hej igen @Jocke - JP Ekonomiservice,
Tack för att du återkopplar.
Jag har tittat på ditt ärende och tagit detta ännu en vända internt. Eftersom du redan har tagit detta med Skatteverket så gör du så att du provar att lämna in sammanställningen igen, får du samma fel så tar du kontakt med vår support och anger samma ärendenummer som du skrev ovan. Vi har skrivit en notering i ärendet och kommer då att ta in rapporten igen och felsöka vidare.
Trevlig helg!
/Tinne
Hej @Tinne Lestrin
Nu har jag försökt igen och får samma fel. Skatteverket har kontrollerat filen som direkt är exporterad från e-ekonomi. Svaret är följande från dem!
"Jag kikar på den fil ni bifogat. Första raden saknar semikolon, De övriga raderna ser ok ut, eventuellt så kan du ta bort semikolonet efter e-post adressen."
Hej @Jocke - JP Ekonomiservice
Vill bara uppdatera dig om att vi har tagit ärendet vidare internt och återkommer till dig så snart vi får mer info.
/Tinna
Hej @Jocke - JP Ekonomiservice!
Vill bara informera om att en kollega har kikat på din fil och återkopplat till dig per mejl igår med mer information om filen.
Trevlig helg!
/Tinne
Hej Tina,
Jag skall också börja "skapa fil" via visma online ( periodisk sammanställning).och är nyfiken om det löste sig? dvs. det problemet Jocke hade. Vill inte ha samma problem med SKV när jag laddar upp filen nästa månad.
Försökte ringa er men väntat länge och gav upp. MVH//Danijela
Hej @Danijela72
Tack för att du hör av dig.
JP har ett pågående supportärende gällande detta och du får gärna ta kontakt direkt med supporten istället då vi eventuellt behöver titta även på din fil.
Välkommen att kontakta supporten
/Tinna
Bara som upplysning så skickar jag in fil varje månad och har inte fått några anmärkningar/felmeddelanden.
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.