Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Flera användare i Visma eEkonomi

Jag behöver hjälp med att förstå hur man har flera användare i eEkonomi. Just nu har jag Bas och vill lägga till en redovisningskonsult som användare. Jag skapar den nya användaren men får upp ett meddelande om att bara en användare kan ha tillgång till Visma eEkonomi Bas när jag vill ge användaren behörighet till bokföringen.
Behöver jag uppgradera till Smart eller hur får de andra användarna tillgång till min bokföring?

Behöver man köpa till flera licenser eller hur funkar det? Tycker informationen är knapphändig. Lyckas inte förstå hur det funkar.
3 SVAR 3

Om din redovisningskonsult som använder Visma Byråstöd eller liknande som behöver du bara bjuda in vederbörande. Normalt så brukar redovisningskonsulten skicka en förfrågan som du accepterar. Du behöver alltså ingen extra licens.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok, tack! Då var det enklare än jag trodde. Jag har fått en bekräftelse på mailet att redovisningskonsulten har aktiverat en licens.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Nils!

Fliker in här och tipsar om ännu en funktion för att bjuda in din konsult. Om denne t.ex inte har byråprogram genom oss kan du ändå bjuda in 🙂
Du går till Appar och tillval i ditt eEkonomi, går längst ner och klickar på Hitta Redovisningsbyrå. Där finns nu en knapp som heter Bjud in.
Fyll i deras uppgifter och de får således ett eget inlogg. Där behöver du inte koppla en licens på det sättet som man gör med en annan användare.

Lycka till!

Ha det gott!
/Sofia