Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Flera fakturor skapas av misstag - eEkonomi

Klickar på "Bokför och skapa PDF" och inget händer.. när man har klickat ett par gånger och startat om sidan, upptäcker man att man har 4 fakturor till samma kund med olika fakturanummer. VARFÖR?
1 SVAR 1
Theodor Ahlström
ANSTÄLLD

Hej,


Låter konstigt, det känns som att programmet visar det som att det inte händer något men att det i själva verket har bokförts en faktura ändå.
När du klickar på "Bokför och skapa PDF", står sidan och snurrar, får du något felmeddelande eller exakt vad händer för dig? 
Har det skett liknande fel i någon annan del i programmet, under leverantörsfakturor eller manuella verifikationer?
Efter att du stängt ner sidan på grund av att det inte hänt något, får du registrera hela fakturan på nytt då eller finns den kvar under utkast? Finns det då något under obetalda kundfakturor?
Var det att du gjorde om detta fyra gånger som kan ha genererat fyra fakturor eller gjorde du om det en gång men att det trots det skapades fyra fakturor?
Vilken webbläsare använder du? 


Med dessa kundfakturor som har blivit dubbletter tänker jag att du kan gå in och välja Åtgärder - Ånga fakturan så att det skapas en kreditfaktura som kvittas mot debetfakturan i bakgrunden.


Återkoppla gärna med lite mer info utifrån det jag skrev ovan så kikar vi vidare på det.
/Theodor