Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Föra in fjolårets ingående balans manuellt

Hej 

Jag undrar hur man för in ingående balans från 2018 till 2019 manuellt obs måste vara manuellt!

Om man läser i manualen: När du väljer Bokföring - Ingående balans visas en arbetsbild där du kan registrera ingående balans för företaget totalt. men det finns ingen flik med ingående balans under bokföring:

Då gick jag in på bokföring-kontoanalys in på Balansräkning och in på varje konto men där det står ingående saldo där kan man inte ändra??

Tacksam för svar

 

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

När jag går in i Inställningar -Räkenskapsår och IB så på år 2018 så finns en knapp med redigera och en knapp  med ingående balans.

Men när jag går in på år 2019 finns det bara en knapp med redigera? Hur kan jag manuellt få en redigeringsknapp för ingående balans?

Det låter som om du kör eEkonomi. Där kan man inte justera ingående balansen, den blir automatiskt vad den utgående var för föregående år. Om något är tokigt måste du rätta det på det föregående året. 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Men när jag går in på Räkrénskapsår och IB.

Så under år 2018 finns det två knappar där det står redigera och en där det står ingående balans och även jag låst 2018 så på år 2019 finns inte den knappen med ingående balans finns heller inte att jag kan sätta till den. Var och hur får man ingående balans??

Den förs in automatiskt med samma siffror som gällde 181231. Det är bara det allra första året man kör eEkonomi som man manuellt kan lägga in IB.