Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Föra över manuell bokföring

Hej,
Jag har tidigare bokfört manuellt. Jag vill nu bokföra med hjälp av program.
Hur ska jag bokföra vid byte från manuell till program? Ska jag bokföra om manuella bokföringen till program? Eller ska jag spara manuella bokföringen och bokföra vidare på program?
Går det att överföra mina manuella bokföringar till programmet? Är det tillåtet att bokföra om från manuell till program?
Tack

 

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 240213

3 SVAR 3
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej! 

Vad roligt att du vill komma igång med bokföringen i ditt program.
När du skriver att du har bokfört manuellt antar jag att du menar att du har använt Excel eller liknande och då går det inte att föra över några uppgifter. Vill du ha med dig tidigare bokföring får du bokföra om allt i ditt program. Du lägger in dina verifikationer under Bokföring - Verifikationer
Du får välja själv om du vill bokföra om allt för detta räkenskapsåret eller om du vill börja från och med nu. Väljer du att börja med programmet från och med nu måste du givetvis spara dokumenten där du har bokfört manuellt. Fördelen med att använda programmet från räkenskapsårets start är att du har allt samlat på ett och samma ställe. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag vill hellre bokföra om allt i programmet. Men är det tillåtet att bokföra om, är det förenligt med bokföringslagen? Jag har tidigare bokfört på papper. Det är inte många verifikationer som ska bokföras.
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Det går jättebra att lägga in din manuella bokföring i efterhand i ditt bokföringsprogram.