Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Stina Backman
NY MEDLEM

Förbättringar till bildunderlag

Hej,

jag har nu använt funktionen att dra in bildunderlag som leverantörsfaktura och måste tyvärr

säga att det fungerar halvdant!  Jag har upptäckt följande problem:

*tar kundnr som fakturanr, o då får man följdfelet "fakturan redan registrerad"

*klarar ej att tolka alla tecken som fakturanr, felmeddelande "ogiltigt fakt nr" o då måste det ändras     manuellt.

*Sällsynt att den får med OCR nr

*Förfallodatum ofta fel

*Totalbelopp fås ej med

jag glömde säkert nå´t men detta skulle behöva åtgärdas snarast - stor risk för felaktigheter!

*Moms räknas fram på momsfria fakturor

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Stina! 

Det är kanon att du skriver när något inte känns helt korrekt. Detta är inte helt lätt att åtgärda för oss då detta är en tjänst som ständigt utvecklas ju mer man använder den och därför så känns inte denna tråden helt rätt att ha kvar som ett önskemål. 

Det är alltså en tolkningstjänst som hela tiden blir bättre med tiden, ju mer du använder den. Funktionerna blir också bättre ju mer du rättar manuellt, det berättar egentligen bara hur du vill att det ska vara om du rättar en uppgift vilket tjänsten märker och kan då ta hänsyn till det nästa gång något ska tolkas. Men som sagt, det är en tjänst som ständigt utvecklas ju mer uppgifter den får ta hand om och ju mer du rättar det som tolkas fel direkt. 

Ha en fin dag! 🙂 
/My