Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Förbrukningsmaterial 5%

Finns det möjlighet att när man gör en kundfaktura så läggs det automatiskt på 5% av totalkostnaden enligt schablon bransch standar för förbrukningsmaterial i min verkstad?

 

 

3 SVAR 3
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

För att hjälpa dig på bästa sätt och se till att jag har förstått din fundering korrekt vore det bra om du kan berätta lite mer. 

Skulle du vilja att programmet automatiskt ökar upp artikelns pris med en viss procentsats när du skapar en kundfaktura? 
Annars får du gärna berätta mer kring vad du är ute efter så ska vi såklart kika på det. 

Ha det fint sålänge! 
/My 

Hej,

 

Jag har också samma fråga ang. påslag av förbrukningsmaterial med en viss %.

Andra program hanterar detta i ordern där man kan välja hur stort % påslag av samtliga eller vissa artiklar man har och sedan läggs automatiskt en rad separat med förbrukningsmaterial med t ex 3% av artiklarnas värde på ordern/fakturan.

Det går givetvis manuellt att räkna ut och lägga till en egen artikelrad för detta. Men en lösning där det kan läggas till utan att behöva summera alla artiklar vore bra. 

En annan fråga är också om man enkelt på en order/faktura kan se summan av varor respektive tjänster uppdelat? Det skulle underlätta att manuellt räkna ovan belopp samt tydligare specifikation till kunden.

Hej @Malin_78 

 

Då förstår jag vad du är ute efter. Jag kommer ta vidare båda dessa funderingar till vår utvecklingsavdelning, idag finns inte stöd för det nämligen så kommer se till att mina kollegor kollar någon utav möjligheterna framåt. Antingen då möjligheten att påslaget görs automatiskt med en viss procent eller att du kan dela upp varor och tjänster för att enklare kunna räkna fram beloppet manuellt. 🙂 

 

Ha en bra fortsatt onsdag!
/My