Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
JCederholm
NY MEDLEM

Fördela flera resultatenheter på ett konto

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2021-02-11 16:46 )

Finns det något enkelt sätt att effektivisera/automatisera fördelningen av en faktura när den ska delas upp på flera reslutatenheter?

Exempelvis, har en, av många, faktura som debiteras mot exempelvis konto 5410 förbrukningsvaror. Den fakturan vill jag dela upp på 4 resultatenheter, 25% på varje. Går detta att göra "med en eller två knapptryckningar"?

1 GODKÄNT SVAR

Godkända lösningar
LW -60
UTFORSKARE

Svar: Fördela flera resultatenheter på ett konto

Hejsan!!

I eEkonomi fungerar på det viset att den sparar den tidigare konteringen man hade från föregående faktura från leverantören, men tyvärr verkar inte resultatenheterna följa med.

I Visma Administration, kan man arbeta med konteringsmallar som löser problemet vilket betyder att man kan få med resultatenheterna också. Det vore smidigt ifall man kunde ha konteringsmallar i eEkonomi, såsom de fungerar i Administration. Det finns tre olika varianter av konteringsmallar i det programmet med olika funktionalitet och jag saknar dem så i eEkonomi. Mallarna är flexibla och man kan byta mall vid registrering av fakturorna ifall man skulle behöva.

Mvh Lena

Visa lösning i originalinlägg

2 SVAR 2
LW -60
UTFORSKARE

Svar: Fördela flera resultatenheter på ett konto

Hejsan!!

I eEkonomi fungerar på det viset att den sparar den tidigare konteringen man hade från föregående faktura från leverantören, men tyvärr verkar inte resultatenheterna följa med.

I Visma Administration, kan man arbeta med konteringsmallar som löser problemet vilket betyder att man kan få med resultatenheterna också. Det vore smidigt ifall man kunde ha konteringsmallar i eEkonomi, såsom de fungerar i Administration. Det finns tre olika varianter av konteringsmallar i det programmet med olika funktionalitet och jag saknar dem så i eEkonomi. Mallarna är flexibla och man kan byta mall vid registrering av fakturorna ifall man skulle behöva.

Mvh Lena

Visa lösning i originalinlägg

My Janhall
MODERATOR

Re: Fördela flera resultatenheter på ett konto

Hej på er! 

Som tidigare nämnt så finns det ingen färdig funktion för detta i dagsläget. Vi har däremot en tråd i kategorin för Idéer till eEkonomi som heter Resultatenhet och projekt i konteringsmallar där vi nu håller på att utvärdera detta förslag som Lena är inne på, gå gärna in och prenumerera på det inlägger så får ni uppdateringar på vad som kommer gälla framåt. 

/My