Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Dalmoplåt
MEDLEM

Företagskort hos Mynt

Hej. Jag har skaffat företagskort via Mynt som har integration med Eekonomi. Jag har gjort allt enl deras rekommendationer inkl skapat en egen verifikationsserie för köp med myntkortet. Jag har gjort köp som jag konterat i deras app och sedan exporterat. Verifikationerna dyker då upp under den verifikationsserie som jag skapat (B). Allt gott så långt. Det jag undrar är hur jag sedan matchar den autogirodragning som kommer att dyka upp under bankhändelser var 14:e dag? Jag har kollat om jag kan matcha mot importerade verifikationer, men det alternativet erbjuder endast verifikationer från verifikationsserie A.

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Dalmoplåt 

Vi har bollat din fråga och är inte riktigt med på vad autogirodragning som sker var 14 dag avser. 
Är det på företagskontot som dragningen sker? Eller varför vill du matcha detta mot MYNT-verifikationerna? Dessa har skapats korrekt när köpen gjordes med MYNT och registrerats under verifikationsserien B, som du beskriver.

Min rekommendation är att du slår en signal till supporten och så får du ge lite mer information om vad dragningen avser, vilket konto det dras ifrån, och om det bara är en dragning för kortavgiften. Om det endast handlar om hur ska bokföra autogirokostnaden? I så fall finns svaret i denna tråden. 

Välkommen att kontakta supporten
/Tinna

Hej. Jag har kredit på kortet och det beloppet som utnyttjats betalas med autogiro var 14:e dag. Jag tänker att jag behöver matcha det beloppet mot dom importerade verifikationerna.

Hej igen @Dalmoplåt 

Vi har bollat din fråga i forumteamet och utan att veta hur själva importen ser ut så känns det som om du ska bokföra autogirotransaktionen mot det skuldkontot som importen sker mot. Som vi ser det kommer det inte att gå att matcha mot alla de verifikationer som betalningen avser men för att vi inte ska missa något så slå gärna en signal till vår support och återkoppla till oss i forumet så vi vet att du har fått hjälp.  

/Tinna

Jag tror polletten trillade ner för mig nu 😅

Jag har ju skapat ett konto som avser köp med det kortet. Jag tänkte nog ett varv för mycket. Danke.

Härligt! Tack för återkopplingen och välkommen tillbaka till forumet framöver. 

/Tinna