Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

NicceD
MEDLEM

Försäljning av produkter via abonnemang

Hej

Ska börja sälja produkter via abonnemang via Visma Webshop och Visma Eekonomi, vad har Eekonomi för stöd i detta, går det att automatisera abonnemang så det skapas nya order på specifika datum?

 

Niklas

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej NicceD

Tack för att du hör av dig med en fråga. 

 

Jag är inte riktigt med på vad du menar men tolkar det som om du kanske vill du skapa återkommande fakturor i Visma eEkonomi? Om du fakturerar samma typ av varor eller tjänster till en kund med ett regelbundet intervall kan du göra en mall för en återkommande faktura. Ett smidigt alternativ t.ex. för dig som fakturerar hyra eller städtjänster.

Mer info om detta hittar du i avsnittet Skapa återkommande faktura

 

I Visma eEkonomi kan du skapa återkommande fakturor och välja att de ska skickas per automatik. I det fall en kund sedan väljer att inte betala med kort (så det direkt skapas en faktura i eEkonomi), så kan du öppna fakturautkastet och välja att det ska vara en återkommande faktura ex swishfaktura. 

 

Vill du att vi berättar ytterligare om vilka möjligheter som finns i Visma eEkonomi eller om jag har missförstått din fråga så är du välkommen att kontakta vår kunniga support så kikar vi på en lösning tillsammans. 

 

Ha en fin dag! 

/Tinna

NicceD
MEDLEM

Jag ska sälja rakhyvlar på abonnemang, vill ju att det skapas fakturor tillika plocklistor automatiskt.

 

Mvh

Niklas

Hej @NicceD 

Tack för förtydligandet.

I Visma eEkonomi finns som standard ingen plocklista men gör så att du kontaktar mina kollegor som arbetar med integrationslösningar. De kan rekommendera och berätta mer om vilka lösningar som skulle kunna passa dig och ditt företag bäst. 

 

Mer information hittar du här eller om du slår oss en signal på 0470-70 61 00 så hjälper vi dig gärna. 

 

//Tinna