
Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-03-25
14:21
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-03-25
14:21
Förväntad inbetalning från betalkort - fodran på kortinlösare
Hej. Jag har kopplat min Webshop till eEkonomi och en kund har köpt en tjänst och betalat med swish. Jag fick en notis i VIsma eEkonomi appen där jag hade möjlighet att klicka "skicka faktura". Efter detta uppstod 2 verifikationer i eEkonomi.
Den första är:
och den andra är:
Den första bilden är ju själva fakturan men det jag inte förstår är varför det står "förväntad inbetalning från betalkort för faktura.." och sedan på dokumenttyp står det
"fodran på inköpare". Vad innebär detta?
Skulle uppskatta en tydlig förklaring, tack på förhand!
Svara
2 SVAR 2

Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-03-25
14:25
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-03-25
14:25
EDIT:
Får även detta error:

Har dubbel kollat och kunden e-mail stämmer. Har fått detta error på alla kunder och måste ladda ner den som en pdf och sedan maila dom utanför visma eEkonomi. Vad orsakar detta?
Får även detta error:

Har dubbel kollat och kunden e-mail stämmer. Har fått detta error på alla kunder och måste ladda ner den som en pdf och sedan maila dom utanför visma eEkonomi. Vad orsakar detta?

Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-04-11
09:06
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-04-11
09:06
Hej Andreas!
Att det läggs upp en verifikation för "förvntad inbetalning från betalkort" är helt korrekt. Den läggs upp som en fordran för att du ska kunna matcha mot Inbetalning från betalkort under Kassa- och bankhändelser när pengarna anländer till ditt företagskort.
Gällande ditt felmeddelande om att mejlet inte kunde levereras kan du testa att välja Skicka eller skriv ut - Skicka som e-post. Prova att skicka om till samma e-post.
eEkonomi har fått information från kundens mejl att adressen antingen är fel, inkorgen hos mottagaren är full eller liknande.
Ha det gott!
/Sofia
Att det läggs upp en verifikation för "förvntad inbetalning från betalkort" är helt korrekt. Den läggs upp som en fordran för att du ska kunna matcha mot Inbetalning från betalkort under Kassa- och bankhändelser när pengarna anländer till ditt företagskort.
Gällande ditt felmeddelande om att mejlet inte kunde levereras kan du testa att välja Skicka eller skriv ut - Skicka som e-post. Prova att skicka om till samma e-post.
eEkonomi har fått information från kundens mejl att adressen antingen är fel, inkorgen hos mottagaren är full eller liknande.
Ha det gott!
/Sofia
