Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Fråga momsredovisning när den ej riktigt gjord i stängda perioder? - eEkonomi

Hej alla
Jag har tagit över redovisningen för en kund som haft en annan redovisningskonsult. Nu när hag ska göra den första momsredovisningen i Visma E-ekonomi så kan jag inte göra den då den fattas för tidigare perioder 2018 . Det verkar som den föregående konsulten inte gjord den  i momsredovisningen utan istället gjort den "manuell" - och bokfört den "manuell" Så nu när jag ska göra den säger programmet att den är inte gjord för perioder 2018 . Hur kan jag komma runt detta utan att öppna 2018 ? Det året är stängt och avslutat  ; Blir oerhört tacksam för tips på detta / MVh Cathrine
2 SVAR 2
ANSTÄLLD

Re: Fråga momsredovisning när den ej riktigt gjord i stängda perioder? - eEkonomi

Hej Cathrine,

eEkonomi jobbar alltid i kronologisk ordning och är det då en skapad under någon gång man jobbat i programmet följer man det ledet och skapar en för varje period så att man kommer i fas.
Det låter som att den förra konsulten kanske gjort för 2017 men inte 2018 och när du vill skapa 2019 nu får du fel. För att kunna skapa 2019, när det finns tidigare skapade, måste du skapa de perioder som saknas.

Du kan sedan manuellt korrigera dessa verifikationer i bokföringen (inte ångra momsredovisningarna) så att du kommer till noll, då de gamla redan är bokförda. Sedan kan du skapa rätt period 🙂

Ha det gott!

/Sofia 
NY MEDLEM

Re: Fråga momsredovisning när den ej riktigt gjord i stängda perioder? - eEkonomi

Toppen tack , jag kom på också på att det var det enda sättet att lösa det på
Med vänlig hälsning
Cathrine