Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

nestor
MEDLEM

Fylla i deklaration via programmet

Hej, även om jag gör deklarationen varje år verkar jag glömma hur jag gör och skulle därför vilja ha hjälp med valen i resultatplaneringen (i vismas program). Jag har en enskild firma som har gått med underskott i år, har även en statlig heltidssjtänst. Gissar att det inte spelar någon roll vilken jag väljer efter som jag gått med undrskott eller vilken ska jag välja?

 

Kan jag lämna alla andra fält tomma då jag inte gör avdrag eller liknande och kan jag strunta i att fylla i privata inkomster eftersom de redan finns i deklarationen.

 

Jag skulle helt enkelt bara vilja ha upp en pdf med rutorna jag ska fylla i på skatteverket, minns att det är så jag gjort det tidigare.

 

4 SVAR 4
Göran A
UTFORSKARE

Har du enskild firma skall du fylla i NE blanketten. Du nämner du gått med underskott under året och då måste du haft kostnader Fyll i NE med de uppgifterna och redovisa sedan underskottet på baksidan på din huvudblankett Underskott förs över till nästa års deklaration och minskar eller öka då med det årets inkomster/utgifter Vikigt att redovisa varje år eftersom den dagen du lägger ner din enskilda firma har du rätt till avdrag under kapital med 70 % av underskottet 

 

 

tack för ditt svar. Det jag undrar är om jag behöver fylla i ovanstående i vismas deklarations del. NE vet jag att jag ska fylla ,men för att få ut rätt siffror från visma undrar jag vad jag behöver fylla i där?

Ursäkta jag missade att du egentligen fråga om vismas dekl.program förhoppningvis får du svar från någon som kan det programmet bättre 

Hejsan! 

Jag tror och hoppas att vårt skrivna hjälpavsnitt om Deklarationen till eEkonomi kan hjälpa dig på vägen för att svara på dina frågor, där finns beskrivet om vad varje del av programmet innebär och hur dessa uppgifter fylls i. Du beskriver att du fått en PDF om vilka rutor som ska fyllas i på Skatteverket, kan det vara deras länk Hur du fyller i NE-bilagan så länkar jag den här. 

 

Om vi tar privata inkomster som du funderade på så gäller följande rent programässigt: I Deklaration under Deklaration - Privata inkomster behöver du som är enskild företagare uppge vissa inkomster och avdrag som inte har att göra med företagets uppgifter. Dessa måste du komplettera med för att programmet ska kunna resultatplanera och räkna fram det slutliga skattemässiga resultatet för din del. De uppgifter du fyller i under Privata inkomster används sedan i programdelen Deklaration - Resultatplanering.
Texten är hämtad från vårt skrivna hjälpavsnitt så jag tänker att vi börjar här, sen är du varmt välkommen att återkomma om något skulle kännas oklart. 🙂 

/My