Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fylla i ingående balanser - Räkenskapsår och IB

Hej,

jag är ny kassör i klubbens förening och helt ny användare av eEkonomi Smart (förening) och har ingen tidigare erfarenhet av bokföring. Vår tidigare kassör har bokfört klubbens finanser i en kassabok (i handen/manuellt) och jag har därför inget elektronisk att importera.
Kassaboken är delredovisad och godkänt av revisor. Bokföringen jag har sträcker sig från 1/1-2019 - 24/4-2019. (Vi har räkenskapsår 1/1-31/12)

Nu vill jag igång med Visma och vill helst inte behöva bokföra samtliga verifikationer från årets början och har förstått att jag under räkenskapsår och IB kan registrera en klumpsumma per konto. Men hur gör jag? och är det OK att registrera en klumpsumma?
När jag tittar på de olika konton under räkenskapsår och IB kommer endast konton från 1000 och 2000 serien. Ska jag registrera konton under dessa två serierna som motsvarar det jag har från den handskrivna bokföringen?
 
Eller - har ni en annan lösning för mig att komma igång som är enkel?

Jag har försökt prata med kundtjänsten men tycker jag får lite olika svar och känner mig mest uppgiven och orolig att inte komma igång ordentligt - så tack på förhand 🙂

Med vänlig hälsning
Katrine

 

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 2022-12-19.

11 SVAR 11