Hej!
Jag har startat ett företag i somras. Fram tills nu har jag fakturerat till ett e-mail adress.
Nu har företaget som jag ska fakturera till ändrat deras system och meddelat att man kan fakturera till dem via något som heter Pagero. De anger ett nummer "GLN-nummer", hur ska jag göra? ska jag bara lägga detta nummer i kunduppgifter och då skickas fakturan dit direkt elektronisk?
Tack för svar
MVH
Milad Denno
Hej Miladdenno,
Precis som Khedron beskriver ovan är GLN ett slags lokaliseringsnummer för att identifiera vart e-fakturan ska skickas till. Med AutoInvoice, som Khedron också nämner, kan du skicka samt ta emot e-fakturor för en mindre kostnad.
Jag ser att du använder dig av Visma eEkonomi Bas. I Bas-varianten av eEkonomi har du inte tjänsten AutoInvoice och kan därmed inte skicka eller ta emot e-fakturor. I våra andra varianter som heter eEkonomi Smart och eEkonomi Fakturering så finns denna funktion tillgänglig, du kan höra av dig till vår försäljningsavdelning på 0470-70 61 00 om du vill veta mer. Om du vill läsa mer om hur AutoInvoice fungerar i eEkonomi Smart kan du läsa det på länken till vår skrivna hjälp.
Återkom om du har fler funderingar. Ha en trevlig helg!
/Fanny
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.