Hej Visma!
Jag köper Visma lonebesked av er trots att jag har ett enmansföretag och bara betalar ut lön till mig själv. Detta för att få hjälp med att bokföra korrekt. Men det går ändå inte att lägga in inställningen om regionalt stöd på mig, eller har jag missat nåt?
Nu gör jag en hel del manuella bokföringar för att få till detta även fast jag betalar exta för lönebesked. Är det meningen att jag ska köpa till även programmet Visma lön för kunna få hjälp med detta? För att göra edast en utbetalning i månaden? Det känns orimligt att inte denna funktion ska vara med i grundversionen eller åtminstone i visma lonebesked.
Jag har väldigt lite annan manuell bokföring så detta är ganska irriterande. Funderar allvarligt på att byta bokföringssystem till något som klarar av denna ändå rätt vanliga grej med stödområde.
Kan ha fel men Visma Lönebesked är väl typ bara ett sätt att få fram lönebesked? Är väl i mitt tycke en märklig produkt då löner är en av dom mest komplicerade sakerna vi gör. Kan få moms att framstå som en barnlek. Antar att det inte heller hanterar bilförmån med nettolöneavdrag och en massa andra saker som påverkar löner.
Tyvärr är ju löneprogram rätt dyra och absolut inte värt pengarna för en ensamföretagare. Vi som byrå har lön 600 och vi kör faktiskt lönen i det även åt våra ensamföretagare. Går ju snabbt och enkelt och det är ett komplett program som håller reda på det mesta.
Nu tillhör jag Vismas användarskara men jag tror nog att du upptäckt begränsningen i Visma Lönebesked. Det är ju tur att du är själv och inte har anställda, många använder det även till anställda och har då ingen hjälp med t.ex. semesterlön... något som du gör hur du vill med... om du nu tillhör den lilla skara enmansföretagare som har semester...puuuh.... Lycka till!
@malin66 Hittade denna tråden och ville bara säga att i den uppdaterade varianten av eEkonomi Lönebesked (Visma Lön Direkt) kan du ställa in regionalt stöd för de anställda.
Precis som du @AccountantfromHell_singland skriver är lön ett trixigt område. Därför försöker vi se till att det finns stöd för de allra enklaste lönerna till de tillfällen när man behöver mer stöd i beräkningar mm. Glad att du har hittat ett program du trivs med! 🙂
Trevlig helg på er!
Var ställer jag in regionalt stöd i Visma Lön Direkt?
@mats ronne på den anställde på fliken Skatt kan du markera rutan Arbetar i stödområde med regionalt stöd. Här finns lite info om vad det innebär när du markerar den anställde: Lägg till eller redigera uppgifter för anställd »
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.