Hej! När jag ska registrera en faktura som betald får jag ovanstående besked (Belopp i utländskt belopp måste vara större än 0) även om det rör sig om SEK. Dvs, inbetalningen "hämtar" inte fakturan så som skett tidigare år och tror att beloppet ska vara i utländsk valuta. Detta har inte hänt tidigare år, då har det bara varit att registrera inbetalningen och gå vidare till nästa faktura. Jag har inte ändrat några inställningar såvitt jag vet, både företagskontot och den inhemska valutan är angivna som SEK.
Är fakturan i SEK? Eller har du ändrat in/ut-betalningen till annan valuta?
Framgår inte om det är en kundfaktura eller leverantörsfaktura
Hej! Det är en kundfaktura i SEK. Alla inställningar i mitt företag är i SEK. Utbetalningen sker i SEK. Har aldrig fått det här meddelandet tidigare år och ingenting har ändrats såvitt jag vet (i alla fall har inte jag ändrat några inställningar som jag kan se).
Hej igen! Ser nu att det gäller leverantörsfakturor också.
Skumt, prova att logga ut och börja om. Om det kvarstår kontakta supporten.
Lycka till!
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.