Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Glömt skriva ut kvitto till bokföringen när kunden ej ville ha kvitto

Hjälp mig! Har nyss gått igenom mina bokföringsposter och verifikationer och märkte då att jag glömt att skriva ut två kvitton, ett för ett kontantköp på 150kr och ett för 400kr Nu har jag lagt till dessa köp av tjänster på systemet men hur kan jag göra ett kvitto i efterhand. Skriver jag ut två kvitton i vårt kvittoblock fast händelsen var för några veckor sedan eller gör man en handskriven bokföringsorder. Hjälp, har precis hört av någon att man aldrig får glömma skrica ut kvitto, men det måste ju hända ibland.
Hjälp!
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Vi har en tråd sedan tidigare där man diskuterat ett borttappat kvitto, kika gärna på den här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs...

Så det borde vara okej att skriva ut dessa i efterhand eftersom du har det registrerat i programmet.

Om du lagt in dessa två händelser som kontantfakturor i eEkonomi kan du gå in på dem via Försäljning - kundfakturor - Alla kundfakturor. Markerar du fakturan kan du välja Skicka eller Skriv ut på nytt. Skriv ut till pdf och spara sedan detta som underlag.

Jag ska kika vidare lite och se om jag hittar någon mer information om vad som gäller så vi är helt säkra. Jag återkommer här när jag vet mer.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Jag har kikat vidare lite och det är så att du får göra det bästa av situationen och upprätta kvitton i efterhand. Du har programmet till hjälp och skriver enkelt ut kvitton enligt min tidigare beskrivning.

/Annie