Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LW -60
UTFORSKARE

Hantera betalningar med bankkoppling i Visma eEkonomi - Signera på banken

Har kikat på Vismas Youtube-film med ovanstående rubrik.

Det sägs att man ska gå in på inställningarna och aktivera rutan "Bekräfta urval av leverantörsfakturor för betalning" så att inte betalningar skickas automatiskt till banken, se bild:

LW60_0-1745416632499.png

Jobbar i Pro, men hittar inte denna funktion och undrar var den finns numera eller hur det fungerar idag.

Bästa hälsningar, 

Lena

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @LW -60 

När det gäller funktionen du nämner, "Bekräfta urval av leverantörsfakturor för betalning", är det så att den endast är tillgänglig om du har en aktiv bankkoppling inställd i eEkonomi. Jobbar du i Visma eEkonomi Pro och har kopplat till din bank?

Om du redan har en bankkoppling och fortfarande inte kan se funktionen, kan det vara värt att dubbelkolla att allt är konfigurerat korrekt. Annars, hör av dig till supporten så hjälper vi dig!

Hoppas solen skiner på dig idag ☀️

Khedron Wilk
CHAMPION

Vad har du för bank? Tror inte funktionen att signera direkt i eEkonomi finns för till exempel Swedbank. 

Se även Visma Support - Skicka betalning av leverantörsfaktura med aktiv bankkoppling

LW -60
UTFORSKARE

Stort tack till er båda, Tinna och Khedron!

Jag har idag inte någon bankkoppling aktiverad. Är lite feg där. Jag har SHB och de brukar funka i alla väder. Jag förstod inte att man var tvungen att ha en bankkoppling för att se funktionen.

Tack igen!

Mvh Lena