Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Benny_11
MEDLEM

Hantering av projektnummer vid fakturering

Hej!

När man ska ställa ut en kundfaktura och ska ange ett projekt visas de upplagda projekten i sökordning efter projektnamn. Vi ger samtliga projekt ett projektnummer, och det är det numret som blir projektets identitet. När man ställer ut kundfakturan borde man kunna ange/söka ett projektnummer i stället för projektnamn. Alternativt att det finns en valmöjlighet för dem som vill ange projektets namn i stället.

Benny Andersson

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Benny!

Tack för att du hör av dig med en idé: Jag framför detta till teamet som kommer att utvärdera och återkoppla till dig här i tråden. 

 

Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka till forumet. 

Tinna

Hanna Bergqvist
CONTENT PRODUCER

Hej Benny, 

 

Om du skapar upp en faktura och sedan söker på projekt så kan du både söka på ett nummer och ett namn. Du kan även på rubriken för Nr/Namn i rutan för projekten, välja hur sorteringen ska se ut. Antingen sorteras det på nummer eller på namn.

 

Det känns således som detta förslag redan finns i programmet, och om vi har missuppfattat önskemålet får du gärna återkomma. 

 

Ha en fin dag!

 

/ Hanna B

Hej Hanna!

 

Tack för ditt svar! Det var precis det här som jag efterfrågade. Nu har jag testat i enlighet med din beskrivning och det fungerar väldigt bra. Toppen!

Med vänlig hälsning

Benny Andersson