Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Har i alla år använt Enskild Firma. Nu gått över till Visma eEkonomi och är helt vilsen!

På grund av att min dator kraschade beslöt jag mig för att gå över till Visma eEkonomi. Har under alla år använt Enskild Firma innan. Nu är jag helt vilsen. Enskild Firma var betydligt enklare, tog inte mycket tid från verksamheten. I eEkonomi verkar allt vara mer åt "Proffs-hållet"- mer avancerat. Beror säkert på mig. Är en seg gammal gubbe.. Min fråga är helt enkelt;
"Varför kunde man inte helt enkelt lägga upp "Visma Enskild Firma " som den är i molnet?
Tycker det verkar som man måste fylla i fler formulär både hitan och ditan i eEkonomi.. Missförstå mig inte. Programmet och att det finns i molnet är suveränt. Och ni erbjuder mycket hjälp både med filmer och support.. Men det där gamla talesättet att "Det är svårt att lära gamla hundar sitta" verkar stämma bra överens med den här gubben. Nu vill jag inte gå tillbaka till Visma Enskild Firma, då jag förstått nyttan av att ha tillgång till bokföringen i molnet men som det känns idag kommer det att ta mig väldigt lååååång tid att begripa mig på det.
Men ni har gjort ett bra jobb med eEkonomi. Inte ert fel att gubben är trög! 😉
Nu vet jag vad många kommer att säga. Anlita hjälp. Men förstår ni, den här gubben är både fattig och snål så det går inte..
Får jag ett svar på min fråga blir jag dock glad!
//Carl, seg gubbe
7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag tycker det är jätteroligt att du har tagit steget ut i molnet, trots att du var nöjd med Visma Enskild Firma som det var. Vi strävar alltid efter att våra program ska vara så användarvänliga som möjligt och samtidigt att det ska finnas bra funktioner. Tanken är inte att eEkonomi ska vara Visma Enskild Firma på nätet utan detta är ett annat program. Jag har full förståelse för att det kan vara svårt till en början när man är van vid något annat.

Om du fortsätter att ge eEkonomi en chans är jag övertygad om att du kommer lära dig fördelarna med det. Du är ju även alltid välkommen att ta kontakt med vår support via telefon, epost eller chatt när du behöver hjälp med något.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack Sara!
Tyvärr har jag fått gå tillbaka till Visma Enskild Firma. Är helt enkelt för dum. 🙂
Det var betydligt krångligare än jag tänkt mig. Och just nu har jag inte tid att sätta mig in i det heller som man borde. Det är säkert smidigt och bra men känner mig mer "hemma" med mitt gamla program... Har överfört Visma till fler datorer ni ifall den kraschar igen. Hade ju varit bättre att ha det på molnet men det får bli längre fram då...

PS Hade ju gärna sett att Visma Enskild Firma" fanns på molnet förstås! 😉 DS
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Carl!

Jag förstår dig. Det är ju två/program tjänster som inte liknar varandra, och känner du dig mer bekväm i Enskild Firma, så är det självklart det du ska köra.

Jag tar din synpunkt vidare.

Tack för ditt inlägg!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tusen tack för ditt svar, Kalle!

Får prova igen längre fram. Kanske gå en kurs när man får tid...

//Carl
Fd medlem
Inte tillämpbar

kan man importera alla uppgifter från Enskild firma till eEkonomi. eller måste jag hacka in hela år 2015 igen?
/ Fredde
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Fredde!

Det du kan flytta över är all bokföring för 2014 och 2015 (du behöver alltså inte göra om någon bokföring), samt kundregister.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har samma "problem" - har inte tid att lära mig ett nytt program ... "Bokförde" för 20 år seden, nu måste man börja med det igen... Visma Enskild är och var ett mycket enkelt program - vet ej om Visma eEkonimi är det... Man vill gärna till Molnet, men men'