På grund av att min dator kraschade beslöt jag mig för att gå över till Visma eEkonomi. Har under alla år använt Enskild Firma innan. Nu är jag helt vilsen. Enskild Firma var betydligt enklare, tog inte mycket tid från verksamheten. I eEkonomi verkar allt vara mer åt "Proffs-hållet"- mer avancerat. Beror säkert på mig. Är en seg gammal gubbe.. Min fråga är helt enkelt;
"Varför kunde man inte helt enkelt lägga upp "Visma Enskild Firma " som den är i molnet?
Tycker det verkar som man måste fylla i fler formulär både hitan och ditan i eEkonomi.. Missförstå mig inte. Programmet och att det finns i molnet är suveränt. Och ni erbjuder mycket hjälp både med filmer och support.. Men det där gamla talesättet att "Det är svårt att lära gamla hundar sitta" verkar stämma bra överens med den här gubben. Nu vill jag inte gå tillbaka till Visma Enskild Firma, då jag förstått nyttan av att ha tillgång till bokföringen i molnet men som det känns idag kommer det att ta mig väldigt lååååång tid att begripa mig på det.
Men ni har gjort ett bra jobb med eEkonomi. Inte ert fel att gubben är trög! 😉
Nu vet jag vad många kommer att säga. Anlita hjälp. Men förstår ni, den här gubben är både fattig och snål så det går inte..
Får jag ett svar på min fråga blir jag dock glad!
//Carl, seg gubbe