Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-02-02
21:39
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2017-02-02
21:39
Hur bokför jag affiliateinkomst på paypal-konto - eEkonomi
Jag har följt råden här och skapat konto för att hantera PayPal.
Min fundering är hur jag bokför löpande inkomster jag får som affiliate för olika företag/personer, främst utanför EU.
Vilka konton ska inkomsten redovisas på?
Är ny på detta så jag är lite frågvis 🙂
Tack
Min fundering är hur jag bokför löpande inkomster jag får som affiliate för olika företag/personer, främst utanför EU.
Vilka konton ska inkomsten redovisas på?
Är ny på detta så jag är lite frågvis 🙂
Tack
Svara
2 SVAR 2
2017-02-02
21:51
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-02-02
21:51
Sitter i samma båt. De jag har hittat i forumet har inte hjälpt mig en bit....känner mig dock inte så säker på korrektheten.
Jag har skapat ett PayPal bokföringskonto i eEkonomi. Sedan lägger jag upp samarbetspartners som jag kan koppla till respektive överföring från PayPal.
Jag har skapat ett PayPal bokföringskonto i eEkonomi. Sedan lägger jag upp samarbetspartners som jag kan koppla till respektive överföring från PayPal.
Svara

Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-02-06
13:46
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-02-06
13:46
Hej!
Mycket riktigt läggs kontot upp under Inställningar - Kassa- och bankkonton, och dess in- och utbetalningar matchas sedan under Kassa- och bankhändelser. Hur matchningarna ska bokföras borde du kunna läsa dig till i tråden Skatt och bokföring för affiliate inkomster.
Ha en trevlig dag!
/Karl
Mycket riktigt läggs kontot upp under Inställningar - Kassa- och bankkonton, och dess in- och utbetalningar matchas sedan under Kassa- och bankhändelser. Hur matchningarna ska bokföras borde du kunna läsa dig till i tråden Skatt och bokföring för affiliate inkomster.
Ha en trevlig dag!
/Karl