Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur bokför jag utförd tjänst i programmet när jag kör IZettle - eEkonomi

Hur ska jag bokföra följande: Jag har utfört en tjänst på 3000 kr och ska då betala moms med 600 kr. Ifrån IZettle kommer det in 2917,50 kr till bankkontot. IZettle tar en avgift på 82,50 kr. Hur får jag till det här i Eekonomi så att summan stämmer? Hur bokför jag och vad ska jag använda för konton?
4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kontering
3041 kredit 2400
2611 kredit  600
1930 debet 2917,5
6570 debet (eller anat konto du använder för avgifter)82,50 (med reservation för att ev ing moms ingår i beloppet)

Mikael Pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svaret. Men när jag har integration med IZettle kommer det in på följande konton: 1580-3054-3051-2611 och där finns inte momsen på 600 kr med, bara avgiften och momsen på avgiften tror jag för det är bara småsummor.
Fd medlem
Inte tillämpbar

3054 är konto för momsfri försäljning
Kedjan du anger är

1580-3054-3051-2611 beskriv vad som hamnar i debet respektive kredit.

Mikael Pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!
Nu har jag fått veta genom IZettle att dom hade problem med att momsen in gick över. Det är rättat. Jag antar att det har blivit konstigt pga det. Eftersom jag startade om företaget igår kväll så måste jag lägga in allt manuellt så jag har inte fått någon integration från Izettle efter det. Jag tror att jag vet hur jag ska kontera allt manuellt. Det är när det kom in från Izettle som det blev konstigt. Jag får återkomma när det kommer in nytt från IZettle. Tack för hjälpen i alla fall. Återkommer säkert.