Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Vlad__
MEDLEM

Hur få bort paragrafer ur årsstämmoprotokollet? Speciellt §3 justeringsmän

I tidigare version av eEkonomi Årsredovising kunde man kryssa i vilka paragrafer man ville ha eller ta bort. Det kan man inte längre göra i senaste versionen. 

Under Årsstämmoprotokoll / Underlag anger jag mig själv som både Ordförande och Protokollförare. Det behövs ingen justeringsman, eftersom jag företräder samtliga aktier. Alltså lägger jag inte till någon. 

Ändå envisas programmet med att lägga till en §3 "Stämman beslöt att dagens protokoll, jämte ordföranden, skulle justeras av ."

Det skulle jag vilja påstå är ett fel i programmet. Om ingen person är angiven som justeringsman, så ska inte paragrafen tas med. 

Men nu undrar jag framför allt hur jag får bort paragrafen ur mitt årsstämmoprotokoll? 

Och så uppmanar jag Visma att uppdatera dokumentationen online, där det fortfarande står att man kan kryssa bort paragrafer. 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Förstår att du inte vill ha med onödiga parametrar men jag tror att vi ska kunna lösa detta tillsammans. Det ska gå att klicka på paragraferna och ändra texten, alternativt ta bort texten för en viss rubrik om den inte ska finnas med. Se bifogad bild

Ändra paragraf.png

Om du inte får det att fungera eller om du har några följdfrågor så är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra kunniga kollegor i supporten så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. 

//Tinna