Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Hur får jag bort "leveransdatum" och "kundnr" på faktura?

Hej! 
Jag är coach/terapeut och har tidigare haft "Visma Enskild Firma" som var mkt bra men som tyvärr inte finns längre. Nu har jag köpt e-Ekonomi, och undrar hur jag får bort texten "leveransdatum" och "kundnr" på fakturor till mina klienter. "Leveransdatum" är ju inte alls relevant för de tjänster jag säljer och "kundnr" känns inte bra att ha med. Det får gärna synas för min del, men inte till kund. Ger en opersonlig känsla av att vara en i mängden, i ett register. 
Har sökt här i forumet men lyckas ej hitta svar.

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

 

Hej Charlotte!

Jag förstår att leveransdatum inte känns så relevant i ditt fall och att du skulle önska att det gick att få bort både det och kundnummer. 

 

I Visma eEkonomi så kan du varken dölja kundnummer eller leveransdatum. Under Inställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter gör du inställningar för det som går att dölja på fakturautskriften. Se nedan bild. 

 

agata.PNG

 

 

Om du vill så finns det möjlighet att lämna ett förbättringsförslag till våra programutvecklare. I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.

 

eekförslag.PNG

Önskar dig en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till forumet.

//Tinna

Tack så mycket för svar Tinna!
Känns inte riktigt som att programmet passar för oss som jobbar med tjänster som coaching och liknande.  En annan aspekt att vilja dölja kundnr förutom för att det känns opesonligt när man är terapeut: Om man också är nystartat och inte skickar så många kunder ännu, "avslöjar" man ju också kunderna det genom att visa kundnr på fakturan. Så det kan kännas bra att kunna dölja. Max nedan skrev om ett trick som kanske kan funka. Jag ska testa det.

Max B
MEDLEM

Hej! 

 

Leveransdatum följer inte med på utskriften om du lämnar fältet tomt. 

 

Det verkar gå att skriva bokstäver i fältet för kundnummer, så en lösning för att komma runt ditt problem kanske är att skriva kundens namn eller något annat ord som kundnummer.

 

/Max 

Tack så mycket, detta ska jag testa!

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Charlotte!

Självklart vill vi hjälpa dig och jag har full förståelse för att du inte vill att kunderna ska kunna räkna varandra. Hoppas att du hittar ett sätt att arbeta som funderar bra för dig och att du lämnar ett önskemål på programförbättring direkt till våra utveckare som jag skrev ovan. 

 

Hör av dig om det är något annat du funderar på i ditt program så kan vi hjälpas åt. 

Ha det fint 

//Tinna