Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur hantera autogiro i Visma eEkonomi?

Har försäkring som betalas på autogiro. Måste jag göra en Leverantörsfaktura varje månad? Eller finns det något smidigt sätt för Fakturor med samma belopp och samma datum varje månad.
4 SVAR 4
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

Det finns två sätt att hantera detta; antingen genom att lägga upp fakturor varje månad, eller endast stämma av betalningen mot inköp mot kvitto under kassa- och bankhändelser. 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Finns även ett annat smidigt sätt för vissa typer av fakturor som dras på autogiro:

Exempelvis har jag gjort så här för företagsförsäkringar:

Skapa ett nytt Bokföringsförslag och döp det till något lämpligt. (Företagsförsäkringar - Autogiro)
Välj Övriga uttag
1930 - Debet
 6300 - Kredit

Under Kassa -bankhändelser så kan jag nu matcha mot Övriga uttag och välja Kostnadstyp.

Alla uppgifter blir förifyllda och jag kan göra färdigt konteringen.

Går definitivt fortare än att återskapa originalfakturan varje gång. 
A_____14
UTFORSKARE

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Bokföra autogiro vid faktureringsmetoden - eEkonomi.

Hej!

Från mitt förbund får jag gå in och skriva ut underlagen för månadsavgiften som dras varje månad. Men hur gör jag vid faktureringsmetoden? Det står inga datum bara att det dras 27 varje månad. Ska man lägga in alla i december då jag fick mail om att nu finns det underlag för det som kommer dras 2018?
Nansan
MEDLEM

Hej,

Företaget använder sig av fakturametoden, om ett inköp på företagskortet görs kan jag då bokföra händelse i kassa-bankhändelse direkt? ex p-kvitto

1930 Kredit

5619 Debet

2641 Debet

Hur gör man vid autogiro, det kommer ingen faktura varje månad?