Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tom Carlson
MEDLEM

Hur hantera medlemsavgifter smidigast?

Har nyligen bytt till Visma eEkonomi för vår förening och ska nu inkassera medlemsavgifter för 2022. Att vara medlem i en ideell förening är ju till skillnad mot samfälligheter och andra ekonomiska föreningar frivilligt och inget man kan "kräva" in avgifter för. Är det då lämpligt att skicka ut faktura till alla eller finns det erfarenheter av andra metoder, som mejl med avisering till alla medlemmar, förväntad swishbetalning etc? Dela gärna era erfarenheter. Mvh Tom

4 SVAR 4
Pacsac
CHAMPION

I vår motorklubb skickade vi ett mail till medlemmarna om medlemsavgiften och uppmaning om betalning till vårt Bg eller Swish.

Nu ser jag att ca 60-70% av medlemmarna betalt via Swish.

För att kunna hålla koll på vem som betalt så är det ju bra om mobilnummer står registrerat på medlemmarna

 

Vi har mobilnummer till alla medlemmar. Men hur noterar ni att en medlem har betalt avgiften? (Jag antar att ni använder kundregistret som medlemsregister). Tom

Hej, vi använder inte eEkonomi för medlemmarna, detta måste (tyvärr) skötas separat och via SVEMO. (Där också licenser och anmälningar till tävlingar ingår)

Medlemsavgifterna blir bara införda i eEkonomi som en medlemsavgiftbetalning

Amanda Rickardsson
ANSTÄLLD

Hej Tom Carlsson!

 

Varmt välkommen till Visma eEkonomi! 

 

I eEkonomi finns en funktion som gör att du kan skapa återkommande fakturor. Att skapa en återkommande faktura underlättar om man ska fakturera samma typ av vara eller tjänst. 
Du kan läsa mer om hur du skapar en återkommande faktura i eEkonomi i denna länk


Det finns även en film som du kan kika på vår Youtube- Skicka återkommande fakturor i Visma eEkonomi

 

Min kollega Marielle Westberg har skrivit ett användartips på vårt forum gällande att Ta betalt med Swish klicka gärna på länken för att ta del av tipsen. 

 

Sist skulle jag vilja rekommendera dig att delta i vårt webbinarie som är riktat mot föreningar som arbetar i eEkonomi. 

Webbinarie Kom igång med Visma eEkonomi för föreningar

 

Önskar dig en fin dag! 

/Amanda