Jag försökte skapa en momsrapport, för kv1 detta räkenskapsår, men programmet vägrar och kräver att jag skapar momsrapporter för tidigare år; dvs ända tillbaka till 2017. Jag har under denna tid bokfört momsen manuellt.
Eftersom momsrapporten också bokför momsomföring för perioden, så blir det ju både "olagligt" och stökigt att gå tillbaka till tidigare rå och konterar tillbaka det som rapporterna i så fall skulle ställa till med.
Tackar på förhand / jens
Detta är ett medvetet val från vår sida just för att programmet ska kunna ha kolla och kunna ge våra kunder tips och påminnelser som underlättar men även kunna ge varningar om programmet anser att man missar något.Att det fungerar på detta sätt inom ett räkenskapsår, kan jag förstå. Dock, knappast när man skapar nytt rå, eftersom konton och ackumulatorer töms och UB blir IB på det nya året.
Momsredovisningen tar enbart med verifikationer med momskoder på....Det låter som en lösning på mitt problem, men jag är inte säker på att jag förstår detaljerna i förslaget och hur det löser problemet.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.