Hej! Har en befintlig faktura i eEkonomi PRO som gick till fel mailadress. Rättade mailadress i kundregistret och vill tvinga systemet att kolla av och hitta medlemmen i Kivra, (han har Kivra) och på så vis skicka om den till Kivra.
Hur gör jag för att tvinga systemet att gå och kolla om den uppdaterade mailadressen finns hos Kivra?
Jovan
Hej @JOVAN SMK
Här behöver du välja Åtgärder - Ångra på fakturan och sedan skapa om fakturan på nytt. När du ångrar fakturan skapas en kredit och en kvittning i bakgrunden. Hjälpavsnittet Ångra en kundfaktura beskriver exakt hur du ska göra.
Trevlig helg!
/Tinna
Hej! OK, förstår hur du menar, men det var inte det jag var ute efter. Vi tar om det:
Om jag har en medlem som har fel mailadress och byter till rätt mailadress samma som i hans Kivra; Då går jag in och ändrar mailadressen och vill tvinga systemet att uppdatera så att det står där pappersflyget och "Kan ta emot e-fakturor via Kivra". Hur kan jag få systemet att uppdatera Kivrakontakten?
Hej igen och tack för förtydligandet @JOVAN SMK
Vi diskuterade detta och kom fram till att borde ha uppdateras direkt när du byter e-postadress på medlemmen. Gör så att du kontaktar programsupporten som får skapa ett ärende och felsöka vidare.
Välkommen att kontakta supporten
/Tinna
Hej Tinna, tack för ditt svar! Då kontaktar jag programsupporten.
Jovan
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.