Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur överföra specifikt projekt från ekonomi Tid

Jag har kunder med många  mindre underliggande  projekt.

När jag går in på fakturaunderlag och på kunden och vill överföra enbart ett projekt till Visma Ekonomi måste jag blippa i alla andra projekt och uppgifter som " överföra senare "  Det kan då vara upp mot hundra blippar som jag måste stoppa . Alltid risk att missa någon som då överföres felaktigt.  Måste kunna gå att "stoppa" alla och bara öppna den jag vill överföra. 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 2022-09-12.

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Peter! 

I Visma eEkonomi Tid under Fakturaunderlag kan du uppe till höger välja vilket projekt du vill fakturera för, om jag förstått det rätt är det detta du är ute efter.

Nedan finns en bild på ett exempel där jag skapat tidregistreringar och utläggsregistreringar på flera olika projekt till samma kund. Här kan jag först välja kund det gäller, då kommer hela totalsumman upp som ska faktureras just denna specifika kund. Uppe till höger vid Projekt kan du däremot välja vilket enskilt projekt du vill få fram registreringar för. När du gjort detta urvalet kan du klicka på fakturaunderlaget  - Överför fakturaunderlag. När du gjort denna överflytt och rensar urvalet från den specifika projektet finns resterande tidsregistreringar på övriga projekt kvar så du kan skapa egna fakturaunderlag för dessa. 

Hör av dig om något känns oklart. 🙂 
Ha en fortsatt fin torsdag! 
/My