Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Hur "nollar" jag upplupna kostnader? - eEkonomi

I min balansrapport står det en summa på kontorna:

2920 Upplupna semesterlöner 2941 Beräknade upplupna lagstadgade sociala avgifter

Semesterersättningen till vår anställda är redan utbetald, hur nollar jag dessa konton?

13 SVAR 13

Re: Hur "nollar" jag upplupna kostnader? - eEkonomi

Debet 2920  Kredit 7090 (eller det resultatkonto du använde när skulden bokades upp)
Debet 2941  Kredit  7519 (eller det resultatkonto du använde när skulden bokades upp)

Mikael
NY MEDLEM

Den här bokföringen gjorde min redovisare för 2017 (inför 2018) och nu vill jag nolla den inför bokslutet.

Räcker det med debet 2990 och kredit 6530 eller måste jag göra något mer?

Ja det räcker

Mikael

...........den uppbokningen gjordes eftersom det då fanns en upplupen kostnad per bokslutsdatum i form av det arbete din redovisare skulle göra - under kommande år - med ditt bokslut.
Om redovisaren ska hjälpa dig även detta år finns samma skuld även på denna bokslutsdag

Mikael
NY MEDLEM

Tack!
NY MEDLEM

Jag tycker att bokslutsfakturan blev på tok för dyr förra året (dubbelt mot den beräknade kostnaden), så jag tänkte prova själv i år. Jag har stor respekt för yrkesfolk av alla sorter, men bokföringen i mitt företag är inte särskilt avancerad så jag tänkte försöka själv. Har skaffat Visma Deklaration/Årsredovisning och hittills verkar det fungera bra. Jag är enorm tacksam för den hjälp som ni på forumet ger! Det är ju svårt att betala för hjälpen, men om jag fixar bokslut, deklaration och årsredovisning utan att koppla in redovisningsbyrån, så lovar jag att betala in en sudd pengar till Cancerfonden.

Du har en härlig inställning till att lösa din uppgift.
Verkligen lycka till
Du har bra instrument i programvaran.

Mikael
NY MEDLEM

Tack, jag tycker detta är väldigt roligt! 🙂

Efter att ha tränat på det här i över 30 år kan jag bara hälla med dig - det är roligt